Search This Blog

Thursday, May 20, 2010

[REC]2, Adventureland, The Pacific

[REC] 2 (2009)

Tja. Skvatt kanskje èn gang. Jo da, filmen var ratet noe lavere enn eneren, men mange det var mange som kommenterte at den var like bra som den. Det syntes ikke jeg. Filmen følger opp akkurat der den slutta. Et SWAT team og en prest entrer bygningen, samt tre tenåringer, en brannmann, og mannen til den ene familien. Begge gruppene har kamera med seg. SWAT teamet er skikkelig amatører, og tenåringene er hysteriske og dumme. Jeg syntes ikke filmen klarte å tilføye noe nytt, dessuten var den full av idiotiske løsninger.

Karakter: 3,5/10


Adventureland (2009)

Jeg trodde dette skulle være en helt grei morsom komedie, men det viser seg å være en romantisk drama med innslag av komedie. Jesse Eisenberg spiller hovedrollen, og han er den samme som han er i alle filmer. Jeg har ikke noe imot denne fyren, jeg synes han passer, men det er kanskje litt teit at han er helt lik i alle filmene han er i. I jenterollen har du Twilightdama Kristen Stewart, som forsåvidt er ganske pen, men jeg synes hun ser forvirra og kåt ut hele tida. I hvert fall i den ene Twilightfilmen jeg så. Problemet med filmen er at det er altfor mye drama. De burde kutta ut mange av birollene og deres privatliv. De burde pøst på med mer humor. En del av humoren er ganske dårlig, blant annet ved bruk av en liten unge som banner stygt. De første 20 minuttene trakk jeg litt på smilebåndet, men så var det liksom slutt. Veldig utforsigbar film. Her har du plottet: gutt møter jente, forelsker seg, så blir det komplikasjoner, så blir de sammen, så finner han ut noe om henne, det blir slutt, så finner de hverandre igjen på slutten, krangler litt, blir sammen igjen. Ahhhh!

Karakter: 4/10


The Pacific (2010)

Tja… De høye forventningene mine til denne miniserien ble ganske knust. Det The Pacific ikke får til som BoB klarte er personutvikling, gode kampscener, karakterer du har lyst til å følge og mer. Noen av kampscenene er ganske tøffe, men du får aldri noe i nærheten av det som var i BoB. Noen av episodene er totalt unødvendig, blant annet en hvor soldatene er i Australia og de forelsker seg og blablabla. Siste episode, hvor soldatene kommer hjem, er også grisekjedelig.

Karakter: 6/10

No comments: