Search This Blog

Monday, May 10, 2010

Last Ride, The Bad Lieutenant: Port of Call - New Orlean, Defendor

Last Ride (2009)



Australsk roadmovie om far og sønn som er på rømmen. Litt etter litt får vi vite hvorfor.
Ekstremt fine bilder, meget godt spilt av både faren (Hugo Weaving, Agent Smith fra Matrix) og guttungen på rundt 10 år. Noe langsom film.

Karakter: 7,5/10

The Bad Lieutenant: Port of Call - New Orleans






(Ikke la deg lure av filmposteren til denne filmen. Da kan man fort tro at det bare er en kjip actionfilm.)Åh, herregud for en bra film! Med Nicolas Cage i hovedrollen var jeg litt skeptisk, men han passa så sinnssykt bra inn i rollen som bad cop. Jeg gidder ikke skrive så mye om hva den handler om, det ligger litt i tittelen. Jeg har ikke sett så mange andre filmer av Werner Herzog, men etter å ha sett denne tror jeg at jeg må gjøre det. Bra casting, herlig bilde/kameraføring, morsomme dialoger, bra plott. Herlig, syk film.

Karakter: 10/10


The Defendor (2009)



En rørende action/komedie/drama med Woody Harrelson i hovedrollen som lett tilbakestående superhelt. En annerledes og tøff film med morsomme og rørende scener. Kul superhelt-musikktheme er det også. Jeg synes kanskje slutten kunne vært annerledes, men vil ikke røpe for mye her.

Karakter: 8,5/10

No comments: