Search This Blog

Friday, May 14, 2010

Cargo, Eastern Plays, Zombieland, Tetro

Cargo (2009)

Sveitisk Sci-fi som minner litt om Moon, bare enda mer avansert. Spennende reise som handler om en kvinnelig doktor som har blitt plassert på ”Cargo”, et transportromskip. Litt etter litt begynner det å skurre; de har med seg en uønsket på ferden, folk blir drept osv.
Visstnok lavbudsjett akkurat som Moon, men det syns ikke. Fint bilde, spennende historie.

Karakter: 7,5/10



Eastern Plays (2009)


Bra bulgarsk rar film. Filmen handler om to brødre; 17 år gamle George og 38 år gamle Christo. Selv trodde jeg Christo var noen i tjueårene. Filmen tar for seg mange temaer: rasisme, politikk, kjærlighet, narkotika, alkoholisme mm. Produksjonen er det ikke noe å si noe negativt om, mye bra bilde, greit skuespill, pene jenter og bra soundtrack. Filmen fikk meg til å lure på masse.

Karakter: 8,5/10



Zombieland (2009)


Har lenge vært skeptisk til denne, men så den til slutt med en kompis. Den første halvtimen var veldig morsom, men etter hvert synes jeg filmen stoppet helt opp. Mange meningsløse scener, få zombier og mye kjedelig jatting. Det ble også til at jeg irriterte meg over hvor dumme karakterene var i blant.

Karakter: 5,5/10


Tetro (2009)




Francis Ford Coppola som regissør og Vincent Gallo og en annen ung fyr i hovedrollene. Den unge fyren er Alden Ehrenreich tipper jeg vi kommer til å se mer fra i fremtiden. I denne filmen gjør han nemlig en veldig god jobb. Filmens plot:

”Bennie travels to Buenos Aires to find his long-missing older brother, a once-promising writer who is now a remnant of his former self. Bennie's discovery of his brother's near-finished play might hold the answer to understanding their shared past and renewing their bond.”(imdb).

Herlig, vakkert produsert, topp skuespill, samt spennende historie med en overraskende slutt.
Noe lang kanskje.

Karakter: 8,5/10

No comments: