Search This Blog

Thursday, January 28, 2010

A Taste for Bitters

">

Måtte bare legge ut en Chokeborevideo. Digger denne låta.
Det morsomste (å lese om) som skjedd i det siste er at bilen er på verksted (måtte få ny forvarmer), jeg har klippet meg, frisøren klippet meg i øret slik at jeg begynte å blø, og så fikk jeg en gratis hårvoks, og så klarte jeg å vrenge en persons øyelokker idag. Ganske fett. Jeg har selvfølgelig sett en del film i det siste, og her kan du lese hva jeg syntes om dem:

Dead & Breakfast (2004)



Splatterkomedie er ofte veldig dårlige og dette er en slik en. Noe morsom humor til tider, morsomme linjer, ellers rullende hoder på amatørlig vis, blodsplatt og gørr. Jeg ga opp filmen etter en time. Plutselig begynner de besatte å rappe ”I gonna kill you, bla bla bla” og danse og det blir bare skikkelig teit.
Det er ikke en ener eller toer dette her, fordi den er faktisk mulig å se på. Noe original er den også faktisk.

Karakter: 3/10


Mein Bruder, der Vampir (2001)



Shit! For en film! Dette er den mest originale filmen jeg har sett på en god stund. Tyskerne vet å lage film! Dagens opptur var denne filmen. Hadde biltrøbbel, spiste deler av en skikkelig skuffende Fjordland fårikål og så fikk jeg se en film av et slikt kaliber. Hele tiden tenkte jeg ”hvorfor i helvete har jeg ikke hørt om denne filmen før?”, men etter å ha sett slutten skjønner jeg kanskje det. Jeg skal ikke røpe hva som skjer, men slutten er litt fucked up.Veldig overraskende og trekker karakteren ned et hakk dessverre.
For øvrig handler filmen om 3 søsken: den 30 år gamle tilbakestående broren som leker vampyr, den 15 år gamle søsteren som forelsker seg i en mye eldre badboy, og en bror til (noe i 20årene) som har dame.
Produksjonen, klippingen, skuespillerne, soundtracket, manuset - er topp.

Karakter: 9/10


Akumulátor 1 (1994)



På imdb, en side jeg bruker nesten hver dag, har denne tjekkiske filmen 7,1/10 poeng med snaut 700 stemmer. Den burde hatt flere stemmer for å si det sånn! Ikke har den noen diskusjonsfelt heller.
Dette er en slags sci-fi/komedie som høster mye ros hos meg. Den åpner med et pang av et bilde: to stk som står ved en diger demning som åpner slusene og vi ser fossende vann. Det er et helvetes kult bilde, og det gir meg inntrykk av at jeg har en bra film i vente. Og det viser seg å være sant. Jeg lo mye. En annerledes og svært original film.
Filmen handler om en fyr som får energien sin bokstavelig talt sugd ut fra tven. En fyr hjelper ham med å få energien tilbake og det blir en kamp mellom han og tvene rundt omkring. Et minus er kanskje at filmen virket kanskje litt for lang.

Karakter: 9/10




Der Krieger und die Kaiserin (2000)



Enda en tysk godfilm. En gripende og rørende drama som handler om:

”Young nurse Sissi lives a secluded life, seemingly entirely devoted to her patients at Birkenhof asylum. Her first encounter with ex-soldier and drifter Bodo has a lasting impact. He causes an accident that results in her lying under a truck, unable to breathe. While he provides life-saving first aid, mesmerized Sissi begins to wonder whether he may be the man of her dreams. But when she tracks him down weeks later her affection is rejected, as Bodo is stuck somewhere between a traumatic past and a criminal future.”(imdb)

Orka ikke å skrive om den selv. Men en fin film, flott bilde, soundtrack, historie. Noe lang.

Karakter: 8/10




No comments: