Search This Blog

Thursday, December 31, 2009

Beste band 2009

Nyttårsaften og jeg innser at jeg ikke har sagt noe om årets musikk. Jeg må si at True Widow med selvtittelerte album er min favoritt. Texasbandet fant jeg da jeg sjekket gjennom SXSW for 2009, jeg sjekket dem ut på myspace, kjøpte albumet og ble mer og mer fasinert ved hver lytting. I starten hørtes det bare veldig tøft ut. Ved 3-4 lyttinger hørtes det ut som en litt monoton plate. Men ved 10-11 lyttinger skjønte jeg at det er kvalitet. Jeg blir ikke lei av sangene, de bare vokser og vokser. Et godt album med andre ord. Ingen svake spor, ingen typiske hitter. Hitter er bra, men de blir du også lei av.
">
Jeg vil sammenligne True Widow med Calla og Low. Tøff, dyster musikk. Jeg håper neste plate vil være litt mer avansert.

No comments: