Search This Blog

Tuesday, July 28, 2009

Sløve dager

Som tittelen innleder har jeg hatt en del sløve dager i det siste. Det innebærer filmtitting, musikkutsjekking og annet tull. Jeg har blant annet sett gjennom hele Arrested Development, noe av 30 Rock, og et par filmer. Her er dommen:


Arrested Development




Grunnen til at jeg ikke har sett denne før, til tross for at mange har anbefalt den til meg tidligere, er fordi jeg forvekslet den med - utrolig nok - en annen serie som heter Acording to Jim eller noe sånt, og den virka ikke så veldig artig akkurat. Så jeg tenkte jeg skulle gi den en sjanse en dag. Det viste seg å ikke være så dumt. Veldig morsom serie, kanskje litt mye fram og tilbake, men artig.
Karakter: 8,5/10

30 Rock



Vel, har "kun" sett et titalls episoder, men hittil er serien grei. Jeg ler av og til, og det er greit tidsfordriv. Serien er ikke hysterisk morsom, så karakteren blir derfor ikke skyhøy.
Karakter: 7/10

13 game sayawng (2006)



Asiatisk thriller som fenger nokså greit. Jeg synes det er litt artig med filmer ala The Game, og denne er i den båsen. En mann mister jobben og sliter økonomisk. Plutselig ringer telefonen hans og han blir dratt inn i et spill hvor han skal gjøre 13 oppgaver som innebærer bl.a. smekke til en flue, spise den, få 4 barn til å grine, spise bæsj, slåss, og så videre. Jeg kan vel ikke røpe alt. Filmen er spennende og slutten likeså.
Karakter: 7/10

13 Tzameti (2005)



Jeg fikk nyss om denne filmen etter å ha sett den overfor. Filmen er i svart/hvitt og stilen er ganske tøff synes jeg. En ung mann utgir seg for å være en annen mann, for å så delta i et spill han kanskje skulle ønske han ikke oppsøkte. Spillet går ut på russisk rullett med 12 andre deltakere. Filmen er svært spennende, bildene er bra, musikken er bra, skuespill også. Jeg likte ikke slutten så godt.
Karakter: 8/10

Battle Royale (2000)



Det tok meg sannelig god tid før jeg fikk summet meg til å se denne. Folk har jo snakket om den i årevis uten at jeg har blitt mindre skeptisk. Til slutt måtte jeg se den, akkurat som da jeg til slutt så "The Happening" (som sugde helt sinnsykt) bare for å få sett den. Jeg ble ganske så positivt overrasket over Battle Royale.
Bra soundtrack, bilder og skuespill.
Karakter: 7,5/10

No comments: