Search This Blog

Friday, September 12, 2008

Musikkutforskning

Måten jeg sjekker ut ny musikk på er at jeg går på discogs.com og søker på alle artistene/bandene jeg har på pcen min, og så finner jeg ut alle plateselskapene til vedkommede. Og så sjekker jeg ut alle bandene til det plateselskapet. Sånn omtrent. Jeg har tre tabs oppe: Discogs, Allmusic og Myspace. På myspace får jeg hørt nok av hvert band til at jeg kan si om jeg interessert i sounden eller ei. Som oftest går det 5 sekunder og jeg finner ut at dette liker jeg ikke. Idag har jeg pløyd gjennom masse dritt og fått kun noen få navn. Av de jeg har notert meg så har jeg: Girls Against Boys, Autumnfair, Intellegence, TW Walsh og kanskje den jeg hører på nå: Salim Nourallah. Salim Nourallah finnes på det ene plateselskapet til Songs Ohia nemlig. Sånn går no dagan.

I morgen skal jeg konsert med Ungdomskulen, de spiller på mølla i kongsberg. Jeg har sett dem to ganger før. De er ikke sånn sinnsykt bra, men bra og kule nok til å betale 100 kr for en konsert. De er ganske råe live.

No comments: