Search This Blog

Thursday, August 7, 2008

Mixel Pixel

Ja, nå trodde du helt sikkert at jeg skulle skrive om kamera av noe slag pga av tittelen. Men det skal jeg ikke. Mixel Pixel er navnet på en band som jeg har et album fra, og det heter Contact Kid (2005). Her får du et artig bilde fra gruppa:



Bildet passer godt til å beskrive musikken deres. Dette låter nemlig rart og kult. Jeg vil sammenligne dem med Gorillaz, Eels, Beck, Say Hi To Your Mom (kult bandnavn) - lekent og fet musikk. Jeg husker ikke helt hvordan jeg kom over denne snåle bandet, enten var det fordi Harald Are Lund spilte det på P3 eller så var det fordi jeg sjekket gjennom et av labelene til Grizzly Bear og fant det.
Albumets beste spor er nummer to, "Mantis Rock", ellers er det mange snasne sanger å bryne seg på. Siden jeg sitter på jobben og skriver denne "anmeldelsen" så husker jeg liksom ikke helt hvilke spor som er bra eller dårlig, husker bare at det er en jevnt kul plate. Plata har 10 sanger, og jeg vil gi den karakter 4. Det er fordi det er nok lett å gå lei av denne, og jeg tar den bare opp en gang innimellom.

På jobb idag har jeg lest biologi som jeg skal ha konteeksamen i neste torsdag da jeg fikk E på eksamen i vår. Det er grisekjedelig stoff. Ellers har jeg spilt pinball. Og lest Aftenposten. Og punchet.

No comments: